Ruoki päätäsi! – Tikkurilan kirjastossa 5.10.2010

Vantaan kaupunginkirjasto jatkaa Ruoki päätäsi -kirjallisuustapahtumasarjaa ja tarjoaa illan tieto- ja tieteiskirjallisuuden parissa tiistaina 5.10.2010 klo 18–20.00. Tikkurilan kirjaston aikuisten osastolla ovat vieraana avaruustähtitieteen professori ja tietokirjailija Esko Valtaoja ja tieteiskirjailija J. Pekka Mäkelä

Esko Valtaoja on Turun yliopiston avaruustähtitieteen professori ja tunnettu tieteen popularisoija. Valtaojan Kotona maailmankaikkeudessa -tietokirja voitti Suomen Kirjasäätiön jakaman vuoden 2002 Tieto Finlandia -palkinnon. Vuonna 2008 hän sai tiedonjulkistamisen valtionpalkinnon.

J. Pekka Mäkelä kuuluu uuden suomalaisen science fiction -kirjallisuuden kärkikaartiin. Hän on ehtinyt tähän mennessä julkaista neljä romaania, tietokirjoja sekä suuren määrän suomen-noksia. Mäkelän viimeisin romaani Karsta (2009) kertoo ihmiskunnan ja Aurinkokunnan muiden rotujen välisen sodan jälkeisestä ajasta. Mäkelä tunnetaan myös musiikin monitoimimiehenä ja toimittajana.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.