Pointin kirjaston lukupiiri helmikuussa

Vieraiden kulttuurien teema jatkui Pointin lukupiirissä tammikuussakin, kun keskustelimme Junot Díazin Pulitzer-palkitusta romaanista Oscar Waon lyhyt ja merkillinen elämä. Kirja herätti keskustelijoissa ristiriitaisia tunteita: monet pitivät runsain alaviittein höystettyä tekstiä hankalana luettavana. Toisaalta Dominikaanisen tasavallan väkivaltainen historia kiehtoi, samoin tarinan ja kielen monet tasot. Moni lukija koki Oscar Waon vieneen heidät oman mukavuusalueensa ulkopuolelle, mutta vaativuudestaan huolimatta kirja myös palkitsi.

Helmikuussa luemme Richard Yatesin modernin klassikon Revolutionary Road. Kirja kuvaa amerikkalaisen lähiöunelman pimeää puolta.

Helmikuun lukupiiri kokoontuu 11.2. klo 18:00 kirjaston satuhuoneessa. Kuukauden kirjaa voi noutaa kirjaston tiskiltä ilman varausmaksua. Maaliskuussa luemme Téa Obrehtin Tiikerin vaimon. Loppukevään kirjoista päätämme yhdessä, osallistumalla lukupiirin tapaamisiin pääset vaikuttamaan!

Tervetuloa!

Tiedustelut: Eeva Rita-Kasari, eeva.rita-kasari(at)vantaa.fi