Mikkolan kirjaston viimeinen lukupiiri

Mikkolan kirjaston toukokuun lukupiirin kirja on Muriel Barberyn Siilin eleganssi. Kirja kertoo pariisilaisen hienostokerrostalon ovenvartijasta Renéestä. Juron pyylevän leskinaisen ulkokuoren taakse kätkeytyy sivistynyt kulttuurinharrastaja. Renée piilottaa todellisen luonteensa asukkailta. Vain 12-vuotias itsemurhaa hautova Paloma Josse huomaa ovenvartijan sivistyneisyyden. Kummankin elämä muuttuu, kun taloon muuttaa pitkästä aikaa uusi asukas – japanilainen herra Kakuro Ozu.

Kirjaa on saatavana Mikkolan kirjastosta ilman varausmaksua.

Mikkolan kirjasto on suljettu 1.6.2013 lähtien. Mikkolan kirjaston lukupiiri siirtyy syksyllä Lumon kirjastoon. Toukokuun tapaamisessa keskustellaan lukupiirin tulevaisuudesta yhdessä Lumon kirjaston informaatikon Laura Verrosen kanssa.

Lukupiiri kokoontuu toukokuun 6. päivänä klo 12-.

Tervetuloa!

Tiedustelut: Heli Ronkainen