Pointin lukupiiri heinäkuussa – syksyn toiminnan suunnittelua

Kesäkuun lukupiiri kokoontui vaihtelun vuoksi kirjastosalissa perinteisen satuhuoneen sijaan. Dekkarihyllyjen syleilyssä, yhteisen pöydän ääressä keskustelu pulppusi iloisen vilkkaana. Kuukauden kirja, turkkilaisen nobelistin Orhan Pamukin Lumi herätti paljon keskustelua islamista, naisen asemasta ja totalitarismista. Turkki on viime aikoina ollut esillä myös tiedotusvälineissä Taksim-aukion mellakoiden vuoksi. Kirja oli muutenkin varsin monitasoinen, samaan aikaan melankolinen ja hauska.

Heinäkuussa kokoonnumme maanantaina 8.7. klo 18. Kuukauden kirjana kirjana on intialaisen Aravind Adigan Booker-palkittu esikoisromaani Valkoinen tiikeri. Kirja käsittelee nyky-Intian yhteiskunnallisia kipukohtia. Kirjan saat kirjaston tiskiltä maksutta.

Aravind Adiga

Heinäkuun tapaamisessa teemme myös yhteenvetoa tähän asti luetuista kirjoista. Mikä mahtaa olla lukupiiriläisten suosikki? Suunnittelemme myös ensi syksyn toimintaa kahvitarjoilun lomassa. Millaista lukupiiritoimintaa Sinä haluaisit Pointin kirjastoon? Haluatko lukea kirjoja jonkin teeman ympäriltä vai kenties hypellä vapaasti aiheesta toiseen? Onko maanantai Sinulle sopiva ajankohta, vai olisiko jokin muu päivä parempi? Tule mukaan ideoimaan!

Heinäkuussa on luvassa myös haikeita tunnelmie – ainakin allekirjoittaneelle! Työsopimukseni Pointin kirjastossa päättyy,  ja siirryn uusien haasteiden pariin Helsingin kaupunginkirjastoon. Kiitos kaikille lukupiiriläisille antoisista keskusteluista – on ollut ilo matkata kanssanne maailman ympäri kirjojen siivillä! Heinäkuusta eteenpäin lukupiirin toiminnasta vastaa kirjastovirkailija Mirja Antila.

Toivottavasti näemme heinäkuussa!

Eeva Rita-Kasari