Joulukuun lukupiiri Hakunilan kirjastossa

Joulukuun lukupiirikirjaksi valittiin Juha Seppälän vuoden 2012 Finlandia-ehdokkaana ollut romaani  Mr. Smith. Romaanin pääosassa on salaperäinen Mr. Smith, joka sukkuloi ajassa ja tilassa, historiassa ja tässä päivässä. Hän tietää paljon ja on omistautunut ongelmien ratkaisemiseen. Eräs niistä on Mr. Smithin oman isoisän ja tämän kadonneeksi joutuneen käsikirjoituksen arvoitus.

Joulukuun lukupiiri kokoontuu keskiviikkona 4.12.2013 kello 13.00 – 14.30 Hakunilan kirjaston monitoimitilassa. Lukupiirikirjan voi noutaa itsepalveluvaraushyllystä Lukupiiri Hakunila -kohdalta ja lainata omalle kortille.

Marraskuun lukupiirikirja, Ingo Schulzin Adam ja Evelyn ei herättänyt kovinkaan lämpimiä tunteita lukupiiriläisissä. Kirjan aika ja aihe vaikuttivat hyvin mielenkiintoisilta, mutta teksti itsessään oli melkein koko ajan pelkkää dialogia, joka teki lukemisen vaikeaksi. Eräs lukupiiriläinen huomauttikin, että tuntui siltä, että kirja olisi tehty suoraan elokuva- tai näyttämökäsikirjoitukseksi. Kirjan tapahtumat sijoittuivat Berliinin muurin murtumisen aikoihin, joka oli yksi syy, miksi kirja alunperin herätti kiinnostusta, mutta lopulta ajankuva jäi pintaraapaisuksi.

Mutta joulukuussa keskustelemme siis Mr. Smithistä. Mielenkiinnolla odotan ovatko lukupiiriläisemme yhtä yksimielisiä tälläkin kertaa. Tervetuloa mukaan viihtymään ja keskustelemaan kirjallisuudesta!

Lisätietoja lukupiirin toiminnasta:

Paula Puustinen