Koivukylän kirjaston lukupiiri 12.11.2015

talvisota

To 12.11. klo 14 – 15.30 keskustellaan kirjasta

Philip Teir: Talvisota. Avioliittoromaani (Otava 2013. 347 s.)

Jatkamme syyskauden teemaa pulahtamalla suomenruotsalaiseen ankkalammikkoon. Voiko noille pikkuporvareille edes nauraa? Voiko hamsteri tuhota avioliiton? Philip Teirin lempeän ironinen perhekarnevaali sivuaa monia ajankohtaisia aiheita.
Lainaa kirja palvelutiskiltä, lue ja tule keskustelemaan tai muuten vain kuulolle! Lukupiiriin ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Lisätietoja kirjastosta tai vetäjältä sirkku.hokkanen(at)hotmail.com.

***

Lokakuun kirja, Asko Sahlbergin Tammilehto, kertoi sisällissodan ajasta muutaman henkilön kokemana. Kirja herätti paljon pohdintaa niin henkilöistä kuin tapahtumista. Keskeisten henkilöiden luonnekuvat olivat taiten rakennetut. Kenestäkään emme varauksetta voineet enempää pitää kuin olla pitämättä, mutta heitä oli helppo ymmärtää. Väkivahva vähämielinen miesressukka, jolla ei kirjassa ollut nimeäkään, vertautui väkisinkin sisällissotaan. Ihailimme myös Sahlbergin tyyliä, tekstin yhtaikaista rujoutta ja runoutta. Sahlberg oli usealle lukupiiriläiselle entuudestaan tuntematon, mutta kuulosti että moni lukisi häntä lisääkin. (SH)