Kuvallista tarinankerrontaa Tarinakoukussa

Lokakuun pimenevässä illassa vieteltiin taas iloinen tarinointi-ilta!

Askartelukursseja pitävät Lovely Whiten  Kristina ja Sanne esittelivät koukuttelijoille sisustusaskartelu- ja kuvansiirtotekniikoita ja kylläpäs tulikin ideoista runsauden pula! Mukana Kristinalla ja Sannella oli sisustustekstiilejä, käsitöitä ja askrteluja laidasta laitaan ja lisäksi osallistujat saivat pienet demot erilaista tekniikoista käytännössä. Näillä ohjeilla pääsee jo varmasti kuvansiirtoa kokeilemaan, mutta lisäoppiakin voi vielä käydä hakemassa ohjaajiemme kursseilta Sinellin loppusyksyn kursseilta.

Illan toisena tietoparina tiistai-iltaa valostutti Tikkurilan musiikki- ja mediaosaston Markku. Markku kertoili meille Tikkurilan digitointipisteen mahdollisuuksista ja kierrätti vielä porukkaa osastolla laitteita esitellen.

Tältä kerralta siis mieleen jäi monituisia lahjaideoita vanhojen kotivideoiden ja diojen digitoinnista sisustustaulujen tai mudien persoonallisten lahjojen värkkäämiseen kuvia hyödyntäen. Illan kirjatarjonnasta löytyikin  tietokirjallisuutta samasta aihiosta sekä Tikkurilan monipuolisia käsityö- ja askartelulehtiä.

Kahden aikaisemman hyvinkin kaukokirjallisuuspainotteisen Tarinakoukun sijasta tällä kertaa tuota osuutta täydensimme ääneen lukuhetkellä. Luennassa oli Anita Konkan Unennäkijän muistelmat (Teos 2014).

Jos Tarinakoukun tämän kerran aiheet kiinnostivat, voit kysellä Sannen ja Kristinan jättämiä materiaaleja ensi kerralla ja tutustua myös heidän blogeihinsa, joista löytyy runsaasti ideoita ja esimerkkejä kuvansiirtotekniikoista:

Tekemisen ja tekniikoiden ihastelua.

Tikkurilan musa-ja mediaosaston digitointipisteen toiminnasta voit kysellä lisää osaston henkilökunnalta. He neuvovat ja auttavat mielellään laitteiden käytössä. Ajan digitointipisteelle voit varata kirjastossa asioidessasi tai puhelimella: 09 8392 3583.

Ja jos mielit digitoimaan vaikkapa joululahjaksi Tikkurilan aarrevaraston eli HelMet musavaraston helmiä, niin kannattaa piipahtaa varaston syksyn avoimien ovien päivään 9.12. klo 17-19. Tuolloin voi bongata varaston veivihyllyistä vaikkapa ikivirheitä ja nostalgisia vinyylejä tai lapsuuden C-kasetteja, joiden digitointi omaan käyttöösi onnistuu näppärästi digitointipisteellä. Luvassa on myös live musiikkia klo 18, esiintymässä ovat myös Tikkurilan musaosaston palveluita hyödyntäneet UkEt.

Seuraava koukutteluilta luvassa tiistaina 17.11. ja vieraana tuolloin Helsingin Kaupunkiverstas esittelemässä kirjastojen pajatoiminnan mahdollisuuksia.