Joulukuun Murharyhmässä 9.12.2015 tavattiin kirjailija Markku Keisala

Vieti800px-Christmas_tree_sxc_humme Murhiksessa pikkujoulua – glögin ja pipareiden voimalla, tietysti. Harmillisesti joulukiireet ja flunssakausi olivat rokottaneet vakioväkeä, mutta meillä paikalla olleilla oli oikein antoisaa, koska vieraanamme oli kirjailija Markku Keisala.  Toki olimme lukeneet etukäteen Markun kirjan ”Sinisilmät”. Oli mielenkiintoista päästä kyselemään kirjailijalta itseltään hänen vaikuttimiaan kirjoittaa kyseinen teos. Toki kyselimme kaikenlaista muutakin kirjailijan työhön liittyvää. Ryhmämme vaikutti olevan harvinaisen samanmielinen siitä, että ”Sinisilmät” oli hyvä kirja – etenkin kun moni meistä koki kirjan kannen hiukan harhaanjohtavaksi. Sisältö oli sitten mieluisa yllätys. Pikkuisen inuttuamme saimme pikkujouluohjelmaa eli ilon kuulla Markun lukevan meille novellinsa ”Vaihto” kirjasta Joulukalenteri : Lusijan tarinoita.

Tammikuun kokoontumista varten luemme novellikokoelmia Joulukalenteri ja Joulukalenteri : lusijan tarinoita. Jos et päässyt viime kerralla mukaan niin voit hakea lukukappaleesi – tai vaikka molemmat teokset – Hakunilan kirjaston varaushyllystä Murharyhmän kohdalta.

Tap(a)amme taas keskiviikkona 13.1.2016 klo 17.30 – 19.00 Hakunilan kirjaston monitoimitilassa.

Feuerwerk_Kurparkfest_2009_Hamm_(10567536565)

Tervetuloa sekä uudet että vanhat dekkaristit! Ihanaa joulua & vuodenvaihdetta kaikille!

Lisätiedot:

Laura Aaltonen

laura.aaltonen@vantaa.fi

Ps. Markku vähän lupaili tulla kuunteluoppilaaksi ensi kerrallakin, joten lukehaan Markun kirjoittamat novelllit erityisen huolella 🙂