Maaliskuussa aikuisopisto punomassa käsityötarinoita

Tikkurilan Tarinakoukussa maaliskuu toi mukanaan toivotun Vantaan aikuisopiston vierailun. Tiistai 15.3. kuulimmekin aikuisopiston tarjonnasta kädentaitojen ja bonuksena myös musiikin saralta.

Tarjolla oli hyvä tietopaketti Vantaan aikuisopiston kesän kurssitarjonnasta. Aikuisopiston johtava käsityöaineiden opettaja Heli Kapale saapui esittelemään opiston kesän käsityöaineiden kurssitarjontaa. Osallistujien oli mahdollista bongata mielenkiintoisia kursseja täydentämään omaa käsityöosaamistaan, kysellä ja ehdottaa uusia kurssisisältöjä.  Ja mikä parasta, pääsimme myös nauttimaan maistiaisia kursseista, sillä Helillä oli mukanaan runsaasti kurssien kauniita kättentöitä.

Ennakkotiedoista hieman poiketen paikalle saatiin myös musiikillista asiantuntemusta, sillä matkassa mukana Helillä oli myös musiikinopettaja Ilona Tuovinen kertoilemassa opiston musiikkikurssien kuulumisia. Kurssitarjonnasta löytyy mm. kirjaston kanssa yhdessä toteutettava ”Rohkaistu laulamaan karaokea” –kurssi. Tikkurilan kirjaston musiikki- ja mediaosastolla pääset siis nykyään laulamaan myös karaokea! Kannattaa tutustua osaston uuteen palveluun ja mennä lauleskelemaan vaikka porukalla. Lisätietoa karaokesta löydät täältä!

Kirjakoreissa tarjolla oli aikuisopiston kesäkurssien mukaista tietokirjallisuutta. Varsinkin ryijyjä koskevaa kirjallisuutta oli tilattu runsaasti Pasilan kirjavarastosta. Muistattehan hyödyntää myös tuota maksutonta palvelua ja käyttää myös kirjavaraston aarteita.

Iltaan sisältyi myös toiminnallinen ja taidollinen osa. Helillä oli mukanaan kaunis, värikäs yhteisöryijy, minkä tekemistä halukkaat pääsivät kokeilemaan. Yllättävän helppoa ja mukavaa puuhaa. Suosittelemme ottamaan osaa aikuisopiston yhteisöryijyn tekemiseen, jos saatte mahdollisuuden!  Toivottavasti näemme vielä joskus ryijyn valmiina ja esillä.

Tarinakoukkulaise pääsivät kokeilemaan yhteisöryijyn tekoa.
Tarinakoukkulaiset pääsivät kokeilemaan yhteisöryijyn tekoa.