Hakunilan Murharyhmä retkeili Helsinkiin 11.5.2016

Tällä kertaa teimme jotain rajoja rikkovaa! Lähdimme tutustumisretkelle Amos Andersonin taidemuseossa olevaan Helsinki Noir -näyttelyyn, joka on aivan ehdoton retkikohde kaikille jännityskirjallisuudesta kiinnostuneille. Onneksi saimme äänestettyä muut opastetulle kierrokselle osallistuneet ihmiset kumoon, joten pääsimme nauttimaan oppaan kertomuksista juuri tähän uudenlaiseen näyttelyyn liittyen. Kirjailija Susanna Luojus on kirjoittanut näyttelyä varten tarinan, jonka avulla näyttelyvieras voi osallistua rikosdraamaan ja sen kulkuun. Näyttelyssä on luonnollisestikin esillä taideteoksia, mutta näyttelytilaan on myös lisätty ääniefektejä, jotta katsoja voisi tuntea olevansa 1930 -luvun Helsingissä.
”Murhislaiset” pitivät kovasti näyttelystä ja ainakin minua itseäni kiinnostaisi mennä näyttelyyn uudelleen. Saapa nähdä tarttuuko joku ”meikäläisistä” museon järjestämään kirjoituskilpailuun, jossa etsitään tarinaan toisenlaisia ratkaisuja.

Tutustu näyttelyyn tarkemmin oheisesta linkistä:

Kesäkuussa thumbnail_Hautamäki Ata käsittelemme Ata Hautamäen kirjaa ”Siell´on hieno hietakehto”, jonka voit hakea luettavaksesi Hakunilan kirjaston varaushyllystä Murharyhmän kohdalta.
Huomioi myös, että Ata Hautamäki tulee vieraaksemme, joten nyt, jos koskaan kannattaa tulla paikalle!

Itse myönnän olevani luopio… katoan ensin lomalle ja sitten vuorotteluvapaalle. Kesäkuussa minua sijaistaa Paula Puustinen, joka on jo konkari lukupiirien vetämisessä. Syyskuusta eteenpäin ohjaksissa on Penita Hiltunen. Itse palaan kulmille taas tammikuussa 2017.
Mukavaa kesää ja syksyä kaikille!

Tap(a)atte taas seuraavan kerran 8.6.2016 klo 17.30 – 19.00 tuttuun tapaan Hakunilan kirjaston monitoimitilassa. Tervetuloa sekä uudet että vanhat dekkaristit!

Lisätiedot (6.6.2016 asti):

Laura Aaltonen