Miten ja miksi Martinlaakson kirjasto uudistuu?

Asiakkaiden kanssa jutellessa on käynyt selväksi, että vaikka parannettavaakin olisi, suuri osa Martinlaakson kirjaston asiakkaista on varsin tyytyväinen kirjastoon jo nyt. Miksi siis muuttaa jotain, joka toimii?

Mitä tapahtuu?

Martinlaakson kirjasto sulkeutuu sisustusremontin ajaksi lokakuussa 2015 ja aukeaa vuoden 2016 alussa entistä ehompana.

Miten ja miksi?

Tärkeimpiä syitä uudistukselle ovat kalustuksen uusiminen sekä tilojen päivittäminen vastaamaan paremmin kaupunkilaisten tarpeita. Kirjaston kalusteet ovat ehtineet kulua ja vanhentua käytössä, joten niiden uudistaminen on  paitsi viihtyisyyden, myös käytettävyyden kannalta tärkeää.

Monet asiakkaat toivovat kirjastolta lukurauhaa, joten mietimme osastojen sijoittelun ja äänimaiseman entistä tarkemmin. Lisäksi haluamme antaa enemmän ja paremmin tilaa kirjaston kokoelmalle ja tehdä kirjastotilasta joustavan erilaisia tapahtumia ja kohtaamisia varten.

Tilojen lisäksi uudistamme kirjaston palveluja, jotta voisimme olla mukana Martinlaaksolaisten arjessa ja palvella asukkaita yhä monipuolisemmin.

Kenelle?

Teemme uudistusta juuri sinua varten. Pyrimme ottamaan lähialueen asukkaiden toiveet huomioon mahdollisimman laajasti erilaisten kyselyiden, haastattelujen ja työpajojen avulla. Teemme yhteistyötä paikallisten koulujen ja päiväkotien kanssa, jotta saamme myös lasten ja nuorten äänen kuuluviin.

Milloin?

Kirjaston sisustusremontti on suunniteltu syksylle 2015, ja kirjasto suljetaan sen ajaksi muutamaksi kuukaudeksi. Tuona aikana alueen asukkaita palvelevat kirjastoauto sekä Myyrmäen ja Pähkinärinteen kirjastot.

Mitä sen jälkeen?

Moni asia säilyy uudistuksenkin jälkeen ennallaan. Kirjasto pysyy samoissa tiloissa Martinlaakson juna-aseman kupeessa. Kirjaston kokoelma on tulevaisuudessakin sama, mutta esillä entistä paremmin. Myös vanha tuttu henkilökunta palaa sisustusremontin jälkeen palvelemaan kävijöitä viihtyisämmissä ja toimivammissa tiloissa.

Miten voin vaikuttaa?

Järjestämme asiakkaille kolme Tuunaa kirjasto! -työpaa, joissa ideoidaan kirjaston tulevia tiloja ja palveluja. Lisäksi voit kertoa henkilökunnalle toiveistasi ja ajatuksistasi vieraillessasi kirjastossa.

Työpajat aikuisille:

• Ke 27.5. klo 18