Palvelun polkuja pitkin – tavoitteet ja aikataulut

Tapasimme palvelumuotoilupolkujen äärellä Aalto-yliopistolla ja kävimme jälleen läpi hankkeen tavoitteet, jotta voisimme projektin loputtua arvioida hankkeen onnistumista.

Projektitiimin omat tavoitteet ovat kiinnostavan pelimekaniikan ja osallistavan pelin luominen, moniammatillisen yhteistyön hyödyntäminen, pelillistetyn ja pedagogisen kokonaisuuden rakentaminen, projektin hallinnalliset asiat (asiat etenevät sopivassa tahdissa ja kaikki valmistuu), asiakastyytyväisyyden takaaminen kaikille, luokan osallisuuden ylläpitäminen ja kolmiportaisen mallin pedagoginen kytkentä, jossa osallisuutta hyödynnetään sisäänajossa ja jälkipuinnissa.

Tärkeäksi tavoitteeksi nousi myös vierailupelin helppokäyttöisyys pelin ohjaajalle, opettajalle ja vierailijalle. Tavoitteeksi peliin listattiin myös pelipedagogisuuden hyödyntäminen, tilasta riippumattomuus SEPPO- käyttöliittymän kautta, sekä alustuksen kautta osallisuuden lisääminen, joka samalla tuo lisäaikaa vierailulle.

Hankkeentavoitteisiin palatessamme, päätämme painottaa kevään työskentelyssä lasten omaan mediankäyttöön liittyviä tehtäviä, jotta voisimme ymmärtää heidän mediankäytölliset näkökulmansa.

Lopuksi keskityimme jakamaan syksyn työtehtävät ja kirjaamaan kevään toimintasuunnitelman aikajanalle.

Mediamysteerin aikataulu ja muistilista

Joulukuu

• 1. prototyyppi
  • välitsekkaus ohjausryhmässä