Tiksin runoklubin runoraati 5.11. klo 18.00

Tiksin runoklubilla ruoditaan jälleen kuluneen vuoden aikana ilmestyneitä kotimaisia runokokoelmia. Raatiin kuuluvat Lauri Vanhala, Mari Leponiemi ja Petrus Jauhiainen. Kuulemme kaikki runot lausuttuina ja niitä ovat esittämässä runonlausujat Eino Kaikkonen, Leila Kallio ja Hannu Erkkilä. Runoraadin juontaa Annika Lemola. Tule seuraamaan kiinnostavaa keskustelua, nauttimaan runotaiteesta ja äänestämään oma suosikkisi! Yleisön kesken arvotaan kolme runokirjaa

Runonlausuja Eino Kaikkonen syksyisissä tunnelmissa.

Tikkurilan kirjaston henkilökunnasta koostuva esiraati on ollut vaativan tehtävän äärellä valitessaan runoja. Vuonna 2020 suomenkielisiä runouutuuksia on HelMet-haun mukaan ilmestynyt tämän artikkelin kirjoittamiseen mennessä peräti 166 kappaletta!

Hakutulokseen sisältyy runoutta kaikille runojen ystäville. Sieltä löytyy koottuja runokokoelmia tunnetuilta kotimaisilta ja ulkomaisilta runoilijoilta, lastenrunoutta, klassikoiden uusia painoksia ja tietysti hyvin laaja valikoima mitä erilaisimpia teemoja käsittelevää nykyrunoutta.

Runoraadissa mukana olevat runot on valittu kotimaisten runoilijoiden teoksista.

Runoraadin yhteyteen kokoamme näyttelyn uusista runoteoksista. Näyttely on esillä Tikkurilan kirjaston aikuisten osaston näyttelytilassa marraskuun 5. päivästä alkaen viikon ajan ja siinä olevia teoksia voi vapaasti lainata.

Runoraati järjestetään Tikkurilan kirjaston musiikkiosastolla. Noudatamme korona-ajan turvavälejä, ja tilaan mahtuu enintään 12 henkilöä.

Tilaisuus striimataan ja linkki striimiin tulee tähän viimeistään samana päivänä kuin tapahtuma on.

Lämpimästi tervetuloa!