Tapaaminen Trash designin kanssa

Sisustus on kaikkein näkyvin osa kirjaston ilmettä. Hyllyjen sijoittelu, tilan akustiikka, verhojen väri ja lasten leikkinurkkauksen paikka vaikuttavat kaikki kirjaston tunnelmaan ja käyttömukavuuteen. Vaikka kirjaston työntekijät osaavat tehdä melkein mitä tahansa (tai ainakin löytää tietoa siitä, miten se tehdään), joissain asioissa on parempi luottaa ammattilaisiin. Uudistusprojektissa Martinlaakson kirjaston sisustussuunnittelusta vastaa siis Trash design -kaksikko Isa Kukkapuro-Enbom ja Henrik Enbom.

Trash designin ajatuksena on kierrättää ja käyttää materiaaleja uudestaan. Kirjaston uudistus pyritäänkin tekemään ympäristöystävällisesti, vanhoja materiaaleja ja kalusteita hyödyntäen niin paljon kuin mahdollista.

Trash design vieraili kirjastossa

Isa ja Henrik kävivät tänään kirjastolla keskustelemassa ja kuuntelemassa henkilökunnan toiveita ja ajatuksia sisustukseen liittyen. Lisäksi kerroimme asiakkaiden esittämistä toiveista, ja välitämme heille myös kaikki tulevissa työpajoissa syntyvät ideat, joita he voivat sitten käyttää suunnitelmissaan. Tulevina viikkoina saatat ehkä bongata Isan ja Henrikin hyllyjen välistä ottamassa mittoja tai tarkkailemassa paikkoja!

Lue lisää: Trash design