Tarinamatolla Lumossa!

Metsolanmäen päiväkodin eskariryhmä Hemulit on käynyt Lumon kirjastossa erilaisilla mediatunneilla syksystä lähtien. On ollut hauska olla mukana näissä projekteissa. Tällä viikolla Tekniikan museo toi tarinamattotyöpajan Lumoon. Pääsin tiistaina seuraamaan pajan kulkua, kun osa Hemuleista oli paikalla. Kirjoitin siitä jutun HelMetin lastensivuille:

Tekniikkaa ja tarinoita

Joulukuinen juttu Hemuleista löytyy täältä: Hemulit mediataitoja opettelemassa

Olemme pääsemässä vauhtiin myös varhaiskasvatusasioissa, kun suunnittelemme pedagogisia palveluita vauvasta vaariin. Tuntuu että yhteydenottoja tulee päiväkotipuolelta tiiviimpään tahtiin. Tämän kuun lopussa minä ja Liisa menemme juttelemaan esiopetuksen OPS-asioista ja yhteistyöstä varhaiskasvatuspalveluiden kanssa. Viime viikolla Päivi Leppänen oli kertomassa meille Mediataikuri-hankkeesta. Tänä keväänä olen myös suunnitellut eskareille kirjastosuunnistusta ja mietin myös koodausta eskareille. Paljon riittää mietittävää ja tekemistä!

/Heli