Hakunilan Murharyhmän kevätretki 14.6.2017

Näin se tämäkin Murhiskausi päättyi ja oli vuoro jo perinteeksi muodostuneen kevätretken (sentään toinen kerta!). Olimme kirjailija / toimittaja Jarkko Sipilän järjestämällä rikoskävelyllä! Nyt on takana mielenkiintoinen retki, jota sääkin suosi.

Tapasimme ryhmän kanssa Senaatintorilla kello 17. Porukkaan liittyi lennosta  mukaan myös muutama kiinnostunut kuulija matkan varrelta. Kävelimme Aleksanterinpatsaalta Kolmen sepän patsaalle ja saimme kuulla yllättävän paljon tarinoita sekä uusista että vanhoista rikoksista, joita Aleksanterinkadulla on tehty. Rikosten kirjo kyseisellä kadun pätkällä oli myös monimuotoinen, tarinoita löytyi talousrikoksistaa, tapoista, huumausainerikkomuksista ja niin edelleen.

Saimme myös loistavia vinkkejä siitä mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä, jos aikoo aloittaa rikollisen uran. (Kaikkea ihminen oppii, kun vanhaksi elää…) Retki oli kokemisen arvoinen ja allekirjoittanut suosittelee sitä kaikille rikoksista kiinnostuneille. Ohessa linkki, jos haluat aiheesta tarkempaa tietoa:

Seuraavan kerran tapa(a)mme syksyllä: keskiviikkona 13.9. klo 17.30 -19.00 Hakunilan kirjaston monitoimitilassa. Syyskuussa keskustelun alla on Marianne Cedervallin Ajattelen sinua kuolemaasi saakka, joka on genren suhteen varsinainen rajatapaus. Ja kuten aina ennenkin: löydät  kirjan Hakunilan kirjaston varaushyllystä Murharyhmän kohdalta.

Tervetuloa mukaan sekä uudet että vanhat dekkaristit! Mukavaa kesää kaikille!

Lisätiedot:
Laura Aaltonen