Ruoki päätäsi! – runoilta Tikkurilan kirjastossa

4nakoaRGB_72dpi_kesa_S.gifVantaan kaupunginkirjasto jatkaa Neljä näkökulmaa -kirjallisuustapahtumien sarjaa ja tarjoaa illan runon ja musiikin parissa keskiviikkona 21.7.2010 klo 18-20.00. Tikkurilan kirjaston Lummesalissa esiintyvät runokollektiivi Helsinki Poetry Connection, lausuntaryhmä Siitä Pitäen ja laulaja Mira Törmälä.

Helsinki Poetry Connection on vuonna 2008 perustettu yhteisö, jonka tavoitteena on edistää kotimaisen runouden asemaa Suomessa sekä muualla maailmassa. Helsinki Poetry Connection pyrkii nostamaan esille nuoria lahjakkaita tekstintekijöitä runouden ja rap-lyriikan parista. HPC:n aktiivijäsenten runoutta on kuultavissa myös juuri ilmestyneellä Helsinki Poetry Jam -kokoelmalevyllä.

Siitä Pitäen on helsinkiläinen, freelance näyttelijöistä koostuva lausuntaryhmä, joka perustettiin vuonna 2004 kampittamaan perinteisiä käsityksiä lausunnasta. Siitä Pitäen -ryhmän periaatteena on esittää runoilijoiden tekstit sanasta sanaan, mutta kertoa tarinat kuin ne olisivat heidän omiaan. Ohjelmistossaan he ovat suosineet sanataidetta Nerudasta aina Tiihoseen ja Tiaiseen.

Laulaja Mira Törmälä on valmistunut Sibelius-akatemiasta musiikin maisteriksi pääaineinaan haitari ja laulu. Ruoki päätäsi -tapahtumassa hän esittää omia sävellyksiään mm. Kantelettaren runoihin.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Lisätietoja:

Otto Heinonen, Vantaan kaupunginkirjasto, puh. 044-0878801, otto.heinonen[ät]vantaa.fi