Menoa ja meininkiä piisaa niin että hitaampia huimaa!

Hanskat ovat pysyneet hommissa ja kuumeiset tapahtumajärjestelyt jatkuvat. Aikataulua on hierottu ”sinne-tännejatonne” ja mainoksia sekä kutsukirjeitä lähetetty. Aikatauluflyerikin saatiin jakoon jo viime viikolla. Nyt alkaa jo jännittää miten itse tapahtuma tulee menemään – huomenna räjähtää! Hui.

pieniposter

Lauran ja Jorgen suureksi kauhuksi Tikkurilan kirjaston väki kävi tekemässä videohaastattelun Inessä-proggiksesta. Taisivat molemmat haastattelun aikana laulella mielessään: ”Shakin´all over” tai Sleepy Sleepers –versiota: ”Tärisin mä täysin”… Kuvaajat väittivät, että tärinä ei näkynyt päällepäin, mutta katsotaan se sitten videoklipistä, se lienee nähtävillä lähiaikoina HelMetVantaan nettisivuilla?

Sähköpostiliikennettä on ollut runsaasti yhteistyökumppaneiden kesken sekä Laura on loikkinut jatkuvalla syötöllä häiriköimässä etenkin nuorisotilalla ja NMKY:n toimistolla. Nuoret ovatkin reagoineet joka kerta Lauran läsnäoloon muissa paikoissa kysymällä: ”Mitä SÄ täällä teet?” Se on niin outoa, jos näkee kirjastotädin oman viitekehyksensä ulkopuolella, hih. Tällaista toimintaa kutsutaankin yhteistyöksi & rajojen rikkomiseksi.

Lapset / nuoret odottavat innolla Musta Barbaaria saapuvaksi paikalle. Joka päivä saa kuulla kysymyksen vähintäänkin yhdestä suusta: ”Koska Musta Barbaari tulee?” Huhujen mukaan jonkun lähikoulun ”kaikki” oppilaat ovat tulossa häntä katsomaan ja kuulemaan. Jos huhut pitävät paikkansa, niin kirjasto tulee pursumaan ovista ja ikkunoista nuorta energiaa – saa nähdä miten tämmöinen keski-ikäistyvä rouva mahtuu joukkoon 😉 (Tosin eihän se ikä ole ennenkään ollut meikäläiselle mikään este – eikä edes hidaste.) On myös kerrassaan hienoa, että kirjaston nuorista on neljä ilmoittanut haluavansa olla Musta Barbaariin haastattelijana. Kirjaston megahaastattelija Paula on tarmokkaasti treenannut nuorisoa kyseiseen duuniin. Kysymykset on tehty yhdessä nuorten kanssa, joten saamme toivon mukaan tietää miksi Musta Barbaari on Musta Barbaari.

Pieni BARBAARI

Toivottavasti myös muut ohjelmanumerot ja työpajat vetävät väkeä. Olisihan se mahtavuutta, jos kaikkiin juttuihin osallistuisi paljon porukkaa. Aikataulu on saatu haltuun, sen voit kurkistaa tästä – samalla näet mitä kaikkea kivaa kirjastolla ja nuorisotilalla tulee olemaan.

Olemme toki muistaneet myös aikuisia. Heille on oma, lyhyehkö sessio kirjaston monitoimitilassa klo 12.30, joten halukkaat voivat tulla sinne kuulemaan tästä projektista enemmän. Kirjastonjohtaja Kata Ervasti kertoo projektista Hakunilan lasten ja nuorten osalta sekä Hannele Sirkkanen valottaa asiaa Sitran kantilta. Lisäksi nuorten asioista tulee puhumaan Anton Palmu Palmukodista, joka on myös lupautunut osallistumaan nuorisotilan urheilusessioon myöhemmin iltapäivällä.

Eipä sitten muuta kuin tervetuloa! Toivottavasti näemme sinutkin lauantaina paikalla!

Kirjastossa eka – kirjastossa vika,

Laura ja Paula