Ootko inessä vai ihan out?

”Meiltähän tämä käy!” kuten Esa Pakarinen aikoinaan jo lauleli. Ootko inessä –proggis etenee kuin junan vessa! (Vai miten se oli? Pikajuna-express? Metro?)

Viime jaksosta tapahtunutta: projektiin on löytynyt moniosaaja: tervetuloa meille, Jorge Carreon Gomez! Jorge on kolmekymppinen nuori mies, joka on asunut Suomessa 6 vuotta ja on alun perin kotoisin Meksikosta. Loistava piirtäjä ja aivan älyttömän kiva kundi.

Ehdimme jo pitää yhteisen kokouksen Hakunilassa nuorten kanssa toimivien tahojen kanssa. Mukaan oli kutsuttu seurakunnan nuorisotyöntekijät, Hakunilan kansainvälinen yhdistys, Mannerheimin lastensuojeluliitto, nuorisotilan poppoo, NMKY:n jengi, kirjastomummot ja – vaari… Tietysti myös Jorge ja kirjaston väki olivat ”inessä” & messissä. Kokous oli kiva tilaisuus ja oli ilo huomata, että kaikki osapuolet halusivat osallistua projektiin sen mukaan mitä tämä pikainen aikataulu antaa itse kullekin myöten.

Kaikenlaisia ideoita suorastaan pursusi kokouksessa, joten nyt olemme Katan ja Jorgen kanssa pohtineet mitkä kaikki voidaan toteuttaa. Jorge on tentannut lapsia ja nuoria heidän toiveidensa osalta. ”Meitin” lapsilla on ollut liikuttavan pieniä haaveita – me olimme varautuneet johonkin huomattavasti suureellisempaan! Toiveista muodostui neljä eri osa-aluetta, jotka voidaan hienosti luokitella näin: urheilua, taidetta, musiikkia ja ruokaa. Tämä selvä.

Tapahtumapäiväksi valikoitui lauantai 8.3., jolloin tapahtumapaikkoina tulevat olemaan kirjasto ja nuorisotila. Toiminta on päätetty aloittaa puolen päivän maissa. Kirjastolla ovat edustettuina taiteet ja musiikki, nutalla urheilu. Nyt sitten kuumeisesti kasataan päivän aikataulua. Toki aiomme huomioida myös aikuiset, joille tulee olemaan oma osio, jossa esitellään tämä projekti sekä Hakunilan aluetta. Toivomme kuitenkin, että aikuisetkin tulisivat enemmän osallistumaan tapahtumaan kuin kuuntelemaan puheita. Päivän tarkoitus ja pääasia on, että kaikilla olisi yhdessä mukavaa ja voisi tehdä uusia juttuja uusien ihmisten kanssa.

laura_2

Ohjelma tulee näillä näkymin sisältämään ainakin sumopainia (pehmopuvuissa) ja korista, pullan leipomista, askartelua, piirustuspajaa (jossa mm. opetellaan karikatyyrien piirtämistä), tanssiesityksiä sekä muuta hauskaa. En tiedä kummat ovat olleet enemmän täpinöissään, kirjaston porukka vai lapset – kuulimme nimittäin, että musiikkiosiota tulee läsnäolollaan kunnioittamaan räppäri Musta Barbaari! Hiphei!

Lopullinen ohjelma ja sen aikataulu elää vielä, joten saa nähdä mitä kaikkea kivaa vielä keksimme. Ja edelleenkin: jos haluat tulla ko. päivään vapaaehtoiseksi touhuamaan lasten & nuorten kanssa, niin lämpimästi tervetuloa! Yhteyttä voi ottaa Hakunilan kirjastoon.

Juttua rustasi taasen

Laura