Pointin lukupiirin marraskuun kuulumiset sekä joulukuun kirja

Pointin kirjaston marraskuiseen lukupiiritapaamiseen saapui mukavasti lukijoita. Keskustelimme kuubalais-amerikkalaisen Cecilia Samartin kirjasta Nora ja Alicia. Keskustelu kävi paikoin vilkkaana.

Kaiken kaikkiaan kirjaa pidettiin sujuvana lukuromaanina, ja erityisesti kuubalaisen kulttuurin ja Kuuban historian kuvaus kiehtoi. Asiavirheet ja sisäisen logiikan paikoittainen horjuminen sen sijaan herättivät kritiikkiä.

Joulukuussa siirrymme Kuubasta Afrikkaan, kun luemme Chimamanda Ngozi Adichien palkitun ja ylistetyn romaanin Puolikas keltaista aurinkoa. Nigerialaisen Adichien kirja kertoo ihmisistä Biafran sodan jaloissa.

Joulukuun kokoontuminen pidetään 10.12. klo 18.00 kirjaston satuhuoneessa. Kirjaa voi tuttuun tapaan noutaa kirjaston lainaustiskiltä ilman varausmaksua. Tervetuloa keskustelemaan!

Lisätietoja Eeva Rita-Kasarilta, eeva.rita-kasari(at)vantaa.fi tai puhelimitse 09 8392 1084.