Naisten sarjakuvia

Tikkurilan kirjaston marraskuun lukupiirissä to 10.11. klo 18.00 keskustellaan kotimaisten naistaiteilijoiden uutuussarjakuvista.

mielisairaalan-kesatyttoKristiina Nurminen, innokas sarjakuvaharrastaja, luo katsauksen naistaiteilijoiden rikkaaseen ja monipuoliseen maailman esittelemällä keskeisimpiä tekijöitä ja heidän uusimpia töitään. Hän kertoo myös sarjakuvan monivaiheisesta syntyprosessista ja kustantajista, jotka eivät tee työtään rahasta vaan rakkaudesta sarjakuvaan.

Kristiina Nurminen työskentelee Vantaan kaupunginkirjaston hankintaosastolla ja piirtää myös itse sarjakuvia omaan pöytälaatikkoonsa. Illan sarjakuva Viivi Rintasen Mielisairaalan kesätyttö on tekijänsä esikoinen. Se perustuu Viivin omiin kokemuksiin.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!