Muistinmenetystä Hakunilan ”Murhiksessa” 9.3.2016

Viimeisimmässä Murharyhmässä upposimme muistinmenetyksen saloihin. Kuukauden lukukirjana oli S.W.Watsonin ”Kun suljen silmäni”. Ja siitä riitti polemiikkia! Mielipiteet kirjasta jakautuivat tasan: kolme piti kirjasta, kolme ei pitänyt (jopa siinä määrin, että kirja jäi kesken) kolme oli Matti Nykäsen malliin ”fifty-sixty” mielellä eli periaatteessa kirja oli ihan okei, mutta ei ollut lukijan oma ”juttu”.

”Kun suljen silmäni” koettiin klaustrofobisen ahdistavaksi. Moni mietti mitä olisi itse tehnyt, jos olisi ollut päähenkilö Christinen asemassa. Herätä joka aamu siihen ettei tiedä kuka on ja  aloittaa jokaikinen aamu oma elämänsä  täysin alusta. Osa murhislaisista oli sitä mieltä, että kirja tuli jo hiukan liian iholle – yksi jopa menetti yöunensa tämän teoksen takia. Kritiikkiä esitettiin sitä kohtaan, että kirjan alku lupasi enemmän kuin loppujen lopuksi antoi. Jännite ei kestänyt teoksen loppuun asti. Teosta kuitenkin tituleerattiin ihan luettavaksi.

murha_tuomiokapitulissaHuhtikuussa kierrämme Puijon tornia ja Kuopiota Marja-Sisko Aallon ”Murha tuomiokapitulissa” teoksen muodossa. Kirja on kirjoittajan kaunokirjallinen esikoisteos ja ainakin allekirjoittanut odottaa mielenkiinnolla mitä tämä kirja tuo tullessaan.

Huom. olemme suunnitelleet toukokuulle erityis-ohjelmaa. Lähdemme retkelle Amos Andersonin taidemuseon ”Helsinki noir : rikostarinoita ratkaistavaksi” näyttelyyn. Retki on omakustanteinen. Ota yhteyttä , jos halajat mukaan. Sovimme retken tarkemmat kuviot huhtikuun tapaamisessa.

Tap(a)amme taas 13.4.2016 klo 17.30 – 19.00 Hakunilan kirjaston monitoimitilassa. Tervetuloa sekä uudet että vanhat dekkaristit!

Lisätiedot:

Laura Aaltonen