Let’s Go!

Saanemme esitellä: mahtava porukkamme kuvataidekasvatukselta!

Mediamysteerin Aalto-yliopiston tiimiin kuuluvat ohjaavat opettajat Hanna Pulkkinen ja Taneli Tuovinen (Hanna Pulkkinen siirtyy projektista syrjään syksyn 2017 aikana).

Me, Oona Heinänen ja Venla Heiskanen, työskentelemme Mediamysteerissä opinnäytetyöntekijöinä ja hanketyöntekijöinä. Olemme molemmat aloittaneet kuvataidekasvatuksen opinnot samana vuonna, josta on kulunut jo 7 vuotta. Tällä hetkellä keskitymme seuraamaan millaisia kysymyksiä Mediamysteeri- hanke herättää ja pyrimme vastaamaan niihin omalla toiminnalla, omaa toimintaa tutkimalla ja näitä avaten erityisesti opinnäytetyössä, kuin myös tässä blogissa. Kirjoittelemme blogiin projektin etenemisestä eniten, mutta pyrimme antamaan myös äänen muille osallistujille!
Maiju Siltakoski on opiskellut taiteen laitoksella kuvataidekasvatusta vuodesta 2013. Maiju suorittaa projektin yhteydessä soveltavaa harjoittelua ja tulee vastaamaan varsinkin luokan kanssa työskentelystä. Hänen erityinen kiinnostuksen kohteensa on osallistamisen ja osallisuuden pohdinta Mediamysteeri -projektissa.
Lauri Vase on aloittanut opinnot vuoden 2016 keväällä. Lauria haluaa erityisesti perehtyä pelien käyttöön opetuksessa. Tiimimme puolelta Laurilla on erityistä osaamista erilaisista peleistä ja niiden mekaniikoista, häntä kiehtoo pelien tarjoamat seikkailut joita kokemalla voi päästä kauemmas tavallisuudesta ja arjesta.
Eija Hakkola osallistuu projektiin HAMKin puolelta ja opiskelee ammatillisen opettajan pedagogisia opintoja, painottaen digitaalista opetusta. Hän osallistuu hankkeeseen verkkopedagogiikan kurssin puitteissa.

Meitä kaikkia yhdistää kiinnostus päästä tutustumaan Kartanonkosken 5B-luokan oppilaisiin ja mielikuvituksellisiin peli- ja tarinamaailmoihin.

On mahtavaa päästä luomaan innostavaa vierailukäyntiä, joka todentuu kahteen mielenkiintoiseen ympäristöön: kirjastoon ja museoon. Odotamme innolla, mitä kaikkea kokemusasiantuntijamme 5B-luokkalaiset opettajansa Harri Huhtalan luotsaamana keksivät päittemme menoksi.

Terveisin, Oona ja Venla