Pelinohjaajien palaute kirjaston testikerroilta

Kirjaston kaksi testikertaa ovat takana, ja saimme paljon arvokasta palautetta testipelien vetäjiltä. Tässä ranskalaisin viivoin kirjaston pelinohjaajien palautteet, joiden pohjalta Mediamysteeri-tiimimme jatkokehitteli pelikonseptia ja materiaaleja yhä toimivammaksi.

Tikkurilan kirjasto

– Testaus tuntui hankaloituvan aika tavalla, koska paikalle oli saapunut vahingossa kaksi luokkaa.
– Mediamysteeri ei oltu suunniteltu Tikkurilan kokoiseen kirjastoon (olin varoittanut vetäjiä aiemmin, että kirjasto on suuri ja sisältää kolme erillistä osastoa).
– Lapset hermoistuivat tehtävien vaikeuteen.
– Seppo on näppärä työväline, mutta jos se ei olisi ollut minulle entuudestaan tuttu, vetäminen olisi voinut olla aika hankalaa.
– Kiva tarina ja hieman hiottuna Mediamysteeri toimii varmasti.
– Kokeilusta olisi varmasti saanut enemmän irti, jos siinä oltaisiin oltu alusta asti mukana. Nyt kokeilu jäi melko irralliseksi.
– Vetäjät olivat mukavia ja innostuneita.

Pointin kirjasto

-Tehtävät itsessään motivoivat oppilaita, ja he olivat kirjastokäyntiin hyvin valmistautuneet.
-Kirjaston työntekijälle annettu ohjeistus oli aivan liian pitkä, sitä pitää / kannattaa muokata
-jatkoprojekteissa kirjasto heti alusta paremmin mukaan projektiin. –> Kirjaston osuus oli turhan irrallinen, eikä se varmasti ryhmäläisistä johtunut vaan projektin rakenteesta
-innostuneet ja asiantuntevat opastajat
-seppo pelialusta ei ollut minulle tuttu, sen hahmottaminen tunnin vetämisen ohella haastavaa –> konseptin/ mediamysteerien opastus vaatii mielestäni ensin kirjastolaisten opastuksen, esim. he itse pelaavat sen ja / tai ovat vierihoidossa vetäässä kokeneen kanssa tämän mysteerin.
-mielestäni tämä mysteerin veto ei toimi vain yhdellä vetäjällä, vaatii ainakin kaksi henkilöä, vrt. kehittäjäporukka, teitä paikanpäällä ainakin neljä.