Marjatan soppa Afrikka-maustein

Kehitysyhteistyöveteraani ja vantaalainen kirjastonjohtaja emerita Marjatta Lahti vieraili taannoin Tikkurilan lukupiirissä esittelemässä Afrikkalaista kirjallisuutta. Tässä Marjatan lukupiiriin kokoama hieno lista kirjallisuutta Saharan eteläpuolelta

Suomen kirjastoseura myönsi vuonna 2010 Marjatta lahdelle Hilkka M. Kauppi -palkinnon hänen pitkäaikaisesta työstään kirjastoalan kehitysyhteistyötehtävissä. Tällä hetkellä Marjatta koordinoi Namibian, Tansanian ja Suomen kirjastojen välistä yhteistyötä ulkoasiainministeriön rahoittamassa Kirjastot ja kehitys -hankkeessa.  Hankkeeseen voi käydä tutustumassa esimerkiksi Maailma Kylässä -festivaalille 26.-27.5.2012 Helsingin Kaisaniemessä. (Mahdollisuuksien tori -teltta paikka A136).