Lumon lukupiirin syksy 2014

Lumon lukupiirin syksyn 2014 ohjelma:

12.8.Sanna Tahvanainen: Kuningatar (Schildts & Söderströms, 2013)
Tahvanaisen romaani on kertomus ihmisestä kruunun ja koreiden vaatteiden takana. Se on sukellus pinnan alle: minkälainen Victorian lapsuus olisi voinut olla, minkälainen hän olisi ollut aikuisena ja vaimona.

9.9. Pekka Hiltunen: Iso (WSOY, 2013)
Kirja kertoo 37-vuotiaasta hyvin fiksusta, hyvin lihavasta ja hyvin terveestä Anni Kanttosta. Annilla on vain yksi ongelma: muu maailma. Iso on romaani lihavuudesta, häpeästä ja ihmiskunnan pakkomielteestä painoon.

7.10. Margaret Atwood: Herran tarhurit (Otava, 2010)
Toby ja Ren kuuluvat Herran tarhureihin, ekologisiin toisinajattelijoihin, jotka elävät suuryhtiöiden hallitseman yhteiskunnan reunamilla. Näille kierrättämisen mestareille luonto ja elämä ovat pyhiä. Kun hallitsematon pandemia vyöryy yli maapallon ja ihmiskunta kuolee lähes sukupuuttoon, tarhureiden ennustama Vedetön tulva on käynyt toteen. Mistä löytää joku johon turvautua rappeutuneen maailman keskellä?

11.11. Jenni Linturi: Malmi, 1917 (Teos, 2013)
Romaani vie Helsingin Malminkylän vuoden 1917 tapahtumiin. Se on kuvaus itsenäistymäisillään olevasta Suomesta, jossa sisällissodan siemenet on jo kylvetty. Kolmen nuoren kautta kerrottu tarina näyttää unelmat ja toiveet – ja niiden sortumisen.

9.12. Fredrik Backman: Mies joka rakasti järjestystä (Atena, 2013)
Hauska ja liikuttava romaani Ovesta, joka on korttelinsa peräänantamaton järjestysmies. Naapurit ovat hänelle tomppeleita ja vätyksiä. Nykyajan ihmiset eivät Oven mielestä osaa peruuttaa peräkärryllä varustettua autoa, ilmata pattereita, vaihtaa renkaita eikä heillä ole kunnon työkaluja.

Lumon lukupiiri kokoontuu joka kuukauden toinen tiistai kirjaston Satunurkassa klo 12-14. Kuukauden kirjaa voi itse varata Helmetistä tai noutaa Lumon kirjastosta. Lukupiiriin ei tarvitse ilmoittautua ja kirjasto tarjoaa kahvit.

Lisätietoja Lumon kirjastosta ja sähköpostitse elina.rasanen(a)vantaa.fi

Tervetuloa!