Hakunilan kirjaston Murharyhmän viimeisimmät kujeet

Nytpäs lipsahti! Muut kiireet ja loma iskivät väliin, joten unhoitin lisätä edellisen kerran jutut. Voi minua! Nyt sitten päivitänkin kaksi Murharyhmä-kertaa yhdellä iskulla.

mystery_murhis_13032015Dekkarilukupiiri Murharyhmä kävi 11.2.2015 läpi ”ikivanhoja” dekkareita. Niistä sukeutui vallan mainio keskustelu, jonka lopputuloksena oli, että etenkin paljon lukevien ihmisten kannattaa lukea myös vanhoja dekkareita. Samanlaista ajankuvaa ei löydä nykykirjallisuudesta, koska kirjoittajat eivät ole ”aikalaisia” joten heillä ei ole omakohtaista kokemusta ajan hengestä. Nyt varaamaan näitä kirjavaraston aarteita!

Ryhmämme suosittelee mm. seuraavia teoksia:

Disney, Dorothy Cameron:  Kohtalokas automatka – juoni oli todella kiero.
Wide, Harold: Sotasalaisuus – viehättävää kuvausta 1930-luvun Helsingistä.           valepoliisi
Collins, Wilkie: Valkopukuinen nainen – yksi jännityskirjallisuuden esivanhemmista.

Viime kerralla 11.3.2015 keskustelimme Jarkko Sipilän Valepoliisista. Yllättävää oli, että Jarkko Sipilä oli niin monelle meistä uusi tuttavuus. Kirjassa kiinnosti erityisesti se, että siinä kerrottiin myös Hakunilasta (tämä vaikutti myös kirjan valintaan). Pohdimme kovasti sitä mistä kirjan nimi tuli. Keksitkö sinä?

Seuraavana kirjanamme on Ferdinand von Schirachin kirja Collinin tapaus. Jos et päässyt osallistumaan 11.3. ryhmään, niin tule hakemaan Hakunilan kirjastosta oma lukukappaleesi. Löydät sen varaushyllystä Murharyhmän nimellä.

Tapaamme seuraavan kerran keskiviikkona 8.4. klo 17.30 – 19.00 poikkeuksellisesti Hakunilan kirjaston hiljaisessa huoneessa.

Jos kiinnostuit dekkarilukupiiristämme, ota yhteyttä ja kysy lisää allekirjoittaneelta! Tervetuloa mukaan sekä uudet että vanhat dekkaristit!

Lisätietoa:

Laura Aaltonen