Huhtikuun Murharyhmässä tutkittiin Collinin tapausta

Hakunilan kirjaston Murharyhmä kokoontui keskiviikkona 8.4. Ennakkoäänestyksen vuoksi majailimme tällä kertaa Hakunilan kirjaston Hiljaisessa huoneessa. Se ei tahtia haitannut, keskustelu oli aivan yhtä mielenkiintoista kuin aikaisemminkin.

collinintapaus2Kuukauden kirjana / keskustelun päätähtenä oli Ferdinand von Schirachin teos Collinin tapaus. Juoni koettiin mielenkiintoiseksi, mutta olimme kollektiivisesti sitä mieltä, että kirja kokonaisuutena jäi vähän liian lyhyeksi ja ytimekkääksi. Tarina oli hyvin kirjoitettu, joten sitä olisi mielellään lukenut enemmän sekä joitakin tapahtumia ja ihmissuhde-kuvioita kirjailija olisi voinut laventaa enemmän. Voisi sanoa, että teos oli enemmän novelli kuin kokonainen kirja – etenkin kun ottaa huomioon, että kirjassa oli vain 164 sivua, riviväli oli suuri ja sivujen reunat tilavat.

Seuraavaksi luemme Tuomas Liuksen kirjan Haka.  Katsotaan ensi kuussa millainen keskustelu siitä syntyy.

haka2

Jos et päässyt paikalle 8.4. tai haluat liittyä ryhmäämme, hae oma lukukappaleesi Hakunilan kirjaston varaushyllystä. Kirja löytyy hyllystä Murharyhmän nimellä.

Tap(a)amme seuraavan kerran keskiviikkona 6.5.2015 klo 17.30 – 19.00 Hakunilan kirjaston monitoimitilassa. Tervetuloa sekä uudet että vanhat dekkaristit!

Lisätiedot:

Laura Aaltonen