Hakunilan lukupiiri syyskuussa

Kohta kesä taittuu syksyyn, ja Hakunilan lukupiiri porskuttaa eteenpäin. Mitään kesätaukoahan lukupiiriläiset eivät halunneet, joten minun lomani aikana elokuussa lukupiiriä veti Sani. Sanin kattauksesta syyskuun kirjaksi lukupiiriläiset valitsivat Mathias Rosenlundin elämäkertateoksen Vaskivuorentie 20. Rosenddd2lundin teos tarina siitä, millaista on olla köyhä hyvinvoivassa Suomessa.

Syyskuun lukupiiri kokoontuu keskiviikkona 2.9.2015 klo 13 – 14.30 kirjaston monitoimitilassa. Lukupiirikirjan voit noutaa itsepalveluvaraushyllystä kohdalta Lukupiiri Hakunila ja lainata omalle kortillesi.

Elokuun tapaamisessa käsittelyn kohteena oli Marja Björkin Mustalaisäidin kehtolaulu. Lukupiiriläisistä kirja oli realistinen pintaraapaisu. Sitä pidettiin meilenkiintoisena ja monipuolisena, kevyenä luettavana raskaista teemoistaan huolimatta. Kirja oli piiriläisten mielestä ihan hyvä, ja erityisesti kirjan dialogi keräsi kiitosta.

Jos haluaisit keskustella kirjoista ja lukemiskokemuksista muiden samanhenkisten kanssa, tervetuloa tutustumaan lukupiiriimme! Voit tulla mukaan, vaikka kirja olisi jäänyt lukemattakin. Lisätietoja saat allekirjoittaneelta:

Paula Puustinen
erikoiskirjastonhoitaja