Kauden viimeiset Tarinakoukut

Kevättä kohti mennään, mutta vielä olisi muutama mielenkiintoinen tarina käsitöistä ja kirjallisuudesta tarjolla Tarinakoukun tapaamisissa ennen ensi kauden suunnittelu!

Kevään jäljellä olevat tapaamiskerrat ovat 19.4. sekä 17.5. tuttuun aikaan 17.30-19.30 ja tutussa paikassa 1. kerroksen satuhuoneella.

Poistokirja3

Huhtikuun Tarinakoukussa 19.4. luvassa kirjaston poistokirja-askarteluja. Ramute Veikolaisen opastuksella pääsemme taikomaan poistokirjoille uutta elämää. Kirjasto tarjoaa kirjamateriaalit askarteluihin, voit tuoda mukanasi sakset ja liimapuikon. Kuten ennenkin taitopajoihin osallistuminen ei ole pakollista. Voit hyvin tulla paikalle oman käsityösi kanssa ja tehdä sitä ainostaan opastusta seuraten.  Luvassa myös runsaasti kädentaitokirjallisuutta paperi- ja kirja-askarteluista.

Kevään viimeisessä koukuttelussa 17.5. saamme mielenkiintoisia vieraita Korsosta! Joillekin Made in Korso voi olla jo tuttu juttu, mutta jos ei, niin käsityöyrittäjyyden ja paikallisen käsityöläisyyden maailmaan pääsemme heittäytymään korsolaisten opastuksella. Ajatuksiin Made in Korso yhteenliittymän takana voit tutustua jo etukäteen vaikkapa Helsingin Sanomien artikkelin kautta tai yhteisön Facebook-sivuilla.

Kevään molemmille kerroille tiedossa myös kaunokirjallisuusvinkkejä. Ja muistathan, että voi aina napata mukaan oman lukusuosikkisi ja ilahduttaa muitaosallistujia ääneen lukemalla.

Kevään muista menovinkeistä ja linkeistä vielä! Muistattehan Kansallismuseon mainion Neulontakahvilan! Seuraavan mielenkiintoinen kokoontuminen siellä tulossa 28.4. ja aiheena värttinäkehruu.

Ja aineistovinkeistä kertauksena vielä kotimaisia aikakauslehtiä tarjoava kokeilu heinäkuun loppuun saakka. HelMet-kirjastokortilla pääset siis lukemaan kotimaisia lehtiä eMagz palvelussa missä ja milloin vain. Palvelussa on yli 50 suomenkielistä aikakauslehteä sekä Helsingin Sanomat, joukossa mm. Suuri Käsityölehti. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen palvelu! Lue lisää ja tarkastele lehtilistaa täältä.

Nähdään taas pian, tervetuloa mukaan vanhat ja uudet koukuttelijat!