Hakunilan Murharyhmä kokoontui 10.6. ”piiraan” merkeissä

piiraanmakumakeaKesäkuun Murhiksessa pureskelimme Dekkari –viikon (8.6. – 15.6.2015) kunniaksi ”murhaavia makeisia” sekä Alan Bradleyn kirjaa Piiraan maku makea. Koko ryhmä vaikutti olevan hieman hämmentynyt siitä, että teos oli ”helppo”. Lienemme tottuneet lukemaan niin rankkoja jännäreitä, että tämä pääsi yllättämään takavasemmalta.
Kirjan 11-vuotias sankaritar Flavia de Luce hurmasi meidät! Flavian touhujen pohjalta meille sukeutui ihastuttavan virkistävä keskustelu erilaisista myrkyistä.

Flavia oli sen verran erikoinen persoona, joten pohdimme onko tuollaisia, noin paljon tietäviä, lapsia olemassakaan. Pakko oli todeta, että kyllä allekirjoittaneenkin tuttavapiiristä yksi sellainen löytyy. Flavia voisi siis periaatteessa olla todellinen henkilö.
Kirjan kansi herätti oman keskustelunsa. Hieno! Suomalainen versio on jopa komiampi kuin alkuperäisteoksessa. Erityiskiitokset kannen suunnittelija Satu Kontiselle!

murhalaitumellaKesälaitumille lähdön kunniaksi valitsimme elokuun kirjaksi Leonie Swannin Murha laitumella, jossa lampaat alkavat selvittää murhaa. Kirja lienee sopivan kepeä kesälomakirjaksi?

Jos et päässyt paikalle 10.6. tai haluat liittyä ryhmäämme, hae oma lukukappaleesi Hakunilan kirjaston varaushyllystä. Löydät kirjan Murharyhmän nimellä.

Lomailemme heinäkuun, joten tap(a)amme taas keskiviikkona 12.8.2015 klo 17.30 – 19.00 Hakunilan kirjaston monitoimitilassa. Tervetuloa sekä uudet että vanhat dekkaristit!

Lisätiedot:

Laura Aaltonen