Hakunilan kirjaston Murharyhmä palasi kesälaitumilta 12.8.

Kesät on lusittu ja olemme taas murhien äärellä.

Kesäkirjamme – Leonie Swannin kirjoittama – lammasdekkari ”Murha laitumella” ei napannut. Kirjassa lammaslauma ratkaisee murhaa! Osa porukasta jaksoi tahkota teoksen sisulla loppuun asti , osa ei. Kuuleman mukaan jos jaksoi ahkeroida kirjasta 2/3:a niin teos alkoi maistua muullekin kuin heinälle… Kirjan käsittely meni vauhdilla, joten meille jäi hyvin aikaa ”rönsyilykeskusteluun”. Toki pysyimme jännitys -genren sisällä, mutta puhetta oli paljon myös lampaista. Keskustelu tuntui aina vain kiertyvän takaisin lampaisiin…

lampaatYritimme keksiä lisää dekkareita, joissa päähenkilönä olisi eläin, mutta niitä löytyi todella vähän. Lammasdekkarin lisäksi muistimme Lilian Jackson Brownin ”Kissa, joka osasi lukea takaperin” ja sen jatko-osat sekä Jorma Kurvisen ”Susikoira Roi” -kirjat. Jos muita tulee mieleen, niin allekirjoittanut ottaa mielellään vinkkejä vastaan!

Seuraavtyttojapommiaksi luemme Jari Järvelän kirjan ”Tyttö ja pommi”, joka on palkittu Suomen dekkariseuran Vuoden esikoisdekkari -kunniakirjalla.

Jos et päässyt paikalle 12.8. tai haluat liittyä ryhmäämme, hae oma lukukappaleesi Hakunilan kirjaston varaushyllystä. Löydät kirjan Murharyhmän nimellä.

Tap(a)amme seuraavan kerran keskiviikkona 9.9.2015 Hakunilan kirjaston monitoimitilassa. Huomioi poikkeuksellinen kokoontumisaika klo 18.00 – 19.30!

Tervetuloa sekä uudet että vanhat dekkaristit!

Lisätiedot:

Laura Aaltonen